Proiecte FCB – primul an

Am vorbit de atat de multe ori, cu atat de multi oameni, despre proiectele pe care le vom face, incat nici nu mi-am dat seama ca nu am scris despre ele si pe blog. Noroc cu Mihaela, Project Managerul nostru –  dupa job description cea mai structurata dintre noi – care ne-a tras de maneca. Ne lipseste un lucru esential pe blog si ma grabesc sa il remediez acum!

Cum am selectat proiectele: atunci cand am inceput strangerea de fonduri pentru infiintare, am intrebat donatorii – vreo 200 la numar – ce probleme mari vad ei in Bucuresti si in care dintre ele ar fi dispusi sa se implice, cu timp, bani sau energie. In urma mini-cercetarii, am selectat primele cinci domenii, in ordinea necesitatii – si a dorintei de implicare. Iata mai jos domeniile din care vom face proiecte, in primul an de activitate.

Planul nostru este sa repetam cercetarea, la finele primului an, apoi periodic, la 2-3 ani, pentru a selecta permanent proiecte din ariile relevante pentru comunitate.

1. la mare distanta de celelalte, voluntariat in comunitate. Oamenii vor sa faca ceva cu mana lor, pe perioade scurte de timp, si mai ales vor sa vada un rezultat palpabil al muncii lor.

2. copii

3. curatenie si ecologie

4. caini comunitari

5. educatie (nu doar pentru copii, de asta nu am inclus-o in domeniul 2)

Cu domeniile in fata, am inceput sa cautam proiecte interesante, necesare si relevante. Si iata care sunt proiectele la care deja am inceput sa lucram:

Bursa de voluntariat: vom ajuta persoane cu experiente diferite sa se implice ca voluntari in proiecte deja existente in Bucuresti. In functie de domeniul pe care voluntarii il aleg, vom incheia parteneriate pe termen lung cu alte fundatii. Pe parcursul proiectului, vom publica povestile voluntarilor implicati si modul in care acesta le schimba modul de viata.

100 de idei mici schimba un oras mare: vom selecta 100 de proiecte pe diverse teme, propuse de bucuresteni, pe care le vom sprijini cu bani, voluntari si expertiza. Vom publica, pe parcurs, povestile proiectului si modul in care au schimbat ele orasul.

Gradinile de legume din parcuri: urmand modelul gradinii de legume organice din St. James Park, in Londra, si a gradinilor comunitare din Germania, proiectul va educa in privinta alimentatiei sanatoase, va fi o ocazie de voluntariat si va aduce venituri din vanzari, pentru dezvoltarea de idei similare.

Sterilizarea cainilor cu stapan de la case: vom implica voluntari, fundatii de protectia animalelor si cabinete veterinare, pentru a convinge proprietarii sa accepte sterilizarea cainilor lor, in loc sa arunce periodic puii nedoriti in strada.

Avem in plan sa incepem primul proiect in august. Mai e multa munca de facut, inainte de a fi gata sa impartasim aici toate detaliile. Dar cate putin din bucataria noastra interna tot o sa mai aratam!

Despre Alina

Ma prezint din ce in ce mai des ca "mama lui Toma". Sunt unul din fondatorii si directoarea Fundatiei Comunitare Bucuresti. In restul timpului, sunt, dupa caz: Alina, sotia lui Paul, prietena devotata, salvatoare de pisici, calatoare prin lume, cititoare pasionata, biker de ocazie, bucatar incepator, vecina destul de buna, consumator de bio, promotor de nastere naturala si fiica parintilor mei. Lista cu roluri continua. Mai important este ca fiecare din ele imi da o multime de motive sa fiu fericita, in fiecare zi.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

